Logo nedir? Lafız demeı olarak cins mukabillığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan kişi veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak kişi veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain henüz çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin çoğu kez logoları sektörü özümleme paha. Fakat birden bir küme sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çtuzakışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, mümkün başüstüneğunca az skorda renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman mazarrat verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine akla yatkın olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıteselsül gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün de dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma muhtevain logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı deme bakımında bu veri çok önemlidir.